Lahden Summer Up -festari vaihtaa omistajaa – myös Pipefest saa samalla uuden kodin

Summer Up järjestetään tulevana kesänä tuttuun tapaan Lahdessa ja myös Pipefest saattaa tehdä paluun.

Sanoma-konserni tekee uuden aluevaltauksen.

Mediayhtiö Sanoma lähtee mukaan tapahtumaliiketoimintaan ostamalla Suomen suurimpiin tapahtumajärjestäjiin kuuluvan N.C.D. Productionin festaritoiminnan. Kaupassa konsernille siirtyy noin kolmekymmentä festaria ja tapahtumaa, joiden joukossa ovat muun muassa Summer Up ja Pipefest.

Sanoma Media Finland ostaa N.C.D. Production Oy:ltä sen festari-, konsertti- ja risteilyliiketoiminnan ja liittää sen osaksi Nelonen Mediaa. Kauppa tekee Nelonen Mediasta Suomen suurimman monikanavaisen viihdetalon.

Vuonna 2003 perustetun Summer Upin taustalla vaikutti alun perin Martin Mustosen ja Oskari Hakalan Mustonen & Hakala Oy. Kaksikko kuuluu myös FUM.FI:n perustajiin. Enemmistö festivaalista myytiin pois vuonna 2013, ja kaksi vuotta myöhemmin tapahtuma siirtyi kokonaan HimosLomat-yhtiöiden N.C.D. Production Oy:n omistukseen.

Ensimmäisen kerran jo elokuussa 2001 järjestetty Pipefest myytiin HimosLomille vuonna 2010. Tapahtuma jäi tauolle kesän 2016 jälkeen, mutta on nyt osoittanut taas elonmerkkejä, kuten uutisoimme aikaisemmin tällä viikolla.

Kaupan toteutuminen edellyttää tiettyjen ehtojen täyttymistä, joihin kuuluu esimerkiksi Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntä. Tiedotteen mukaan kaupan odotetaan toteutuvan muutaman kuukauden kuluessa.